Spring naar inhoud

Over de GKB

De Gemeentelijke Kredietbank (GKB) is een overheidsinstelling. Wij helpen mensen met een financieel probleem waar ze zelf niet (meer) uitkomen. Wij bieden hulp bij schulden, het voorkomen van schulden, inkomensbeheer, sociale kredietverlening en beschermingsbewind. Wij werken voor de inwoners van 14 gemeenten.

Onze diensten zijn bedoeld voor de inwoners uit ons werkgebied. Voor welke diensten je in aanmerking komt, hangt af van het beleid van de gemeente waarin je woont. Op de pagina Werkgebied vind je een overzicht van de gemeenten waarvoor wij werkzaam zijn.

Het behalen van winst is geen doel van de GKB. Wij willen een bijdrage leveren aan het tenietdoen van de negatieve maatschappelijke- en economische effecten van problematische schulden. Wij doen dit door diensten aan te bieden die gericht zijn op zowel het oplossen als het voorkomen van schulden. Lees hier meer over onze doelstellingen.

De GKB werkt voor 14 gemeenten verspreid over de provincies Drenthe, Groningen en Overijssel. Op de pagina Werkgebied vind je welke gemeenten dit zijn.

Ons kantoor is op maandag tot en met donderdag op werkdagen geopend van 09.00 tot 12.00 uur.

Zie voor een volledig overzicht de pagina Hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt ons kantoor bezoeken op de Overcingellaan 15 te Assen. Ook houden we inloopspreekuur op diverse locaties in ons werkgebied. Daarnaast werken we op afspraak.

Ons postadres is:

Gemeentelijke Kredietbank (GKB)
Postbus 426
9400 AK Assen

Let op! Ben je klant? Noteer dan altijd je GKB klantnummer op poststukken die je ons stuurt.

Ons algemene e-mailadres is info@degkb.nl

De medewerkers van de GKB hebben eigen e-mailadressen waarop ze rechtstreeks te bereikbaar zijn voor klanten en instanties. 

Zie de pagina Onze mensen voor een volledig overzicht van al onze medewerkers en daarbij hun e-mailadres.

Ons algemene telefoonnummer is 0592 366 099.

De medewerkers van de GKB hebben eigen telefoonnummer waarop ze rechtstreeks te bereikbaar zijn voor klanten en instanties. Zie de pagina Onze mensen voor een volledig overzicht van al onze medewerkers en daarbij hun telefoonnummer en het moment waarop zij telefonisch spreekuur houden.

Zie voor een volledig overzicht de pagina Hoe kan ik jullie bereiken?

Als klant kun je jou contactpersoon op werkdagen telefonisch bereiken op vaste spreekuren. Ook instanties kunnen onze medewerkers op werkdagen telefonisch bereiken op deze spreekuren. Je kunt je contactpersoon ook op elk moment bereiken via e-mail. De medewerkers van de GKB hebben een eigen e-mailadres waarop ze rechtstreeks te bereikbaar zijn voor klanten en instanties. 

Zie de pagina Onze mensen voor een volledig overzicht van al onze medewerkers en daarbij hun e-mailadres, telefoonnummer en het moment waarop zij telefonisch spreekuur houden.

Je kunt ook ons kantoor bezoeken van maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 12.00 uur. Daarnaast houden medewerkers van de GKB in verschillende gemeenten inloopspreekuren.

Je kunt ons ook altijd bellen op ons algemene telefoonnummer: 0592 366 099 of mailen via het algemene e-mailadres: info@degkb.nl.

U kunt online een klacht indienen via ons digitale klachtenformulier.

Je vindt het document met een beschrijving van de Klachtenprocedure naast het Klachtenformulier

Voor schuldhulpverlening en kredietverlening maken wij gebruik van het rekeningnummer NL65ABNA0819303100.

Voor klanten met inkomensbeheer of beschermingsbewind vragen wij een beheerrekening aan, zij hebben dus hun eigen persoonlijke rekeningen waarop de inkomsten binnenkomen en waarvan wij de vaste lasten betalen.